Od 1. januara teže do dozvole za motor

Bez autora
Dec 05 2010

Od januara oštriji uslovi za dobijanje vozačke dozvole za dvotočkaše. “A” kategorija posle dvogodišnjeg iskustva ili samo starijima od 24 godine. Od 1. januara 2011. počinje da se primenjuje Pravilnik o vozačkim dozvolama. Punoletni, odnosno stariji od 18 godina, moći će da polažu za novouvedenu takozvanu “A2” kategoriju, koja omogućava vožnju dvotočkaša čija snaga ne prelazi 35 kilovata (47 KS). Jače “mašine”, sa motorima snage preko 35 kilovata, voziće se samo sa “klasičnom” “A” kategorijom. Da bi se za nju polagalo potreban je jedan od dva uslova: najmanje dve godine vozačkog iskustva sa dozvolom kategorije “A2”, ili da se napuni 24 godine. U drugom slučaju nije potreban dvogodišnji “pripravnički staž” na slabijim motorima, odnosno prethodno polaganje “A2” kategorije.

Od 1. januara teže do dozvole za motorOd januara oštriji uslovi za dobijanje vozačke dozvole za dvotočkaše. “A” kategorija posle dvogodišnjeg iskustva ili samo starijima od 24 godine.

Od 1. januara 2011. počinje da se primenjuje Pravilnik o vozačkim dozvolama. Punoletni, odnosno stariji od 18 godina, moći će da polažu za novouvedenu takozvanu “A2” kategoriju, koja omogućava vožnju dvotočkaša čija snaga ne prelazi 35 kilovata (47 KS).

Jače “mašine”, sa motorima snage preko 35 kilovata, voziće se samo sa “klasičnom” “A” kategorijom. Da bi se za nju polagalo potreban je jedan od dva uslova: najmanje dve godine vozačkog iskustva sa dozvolom kategorije “A2”, ili da se napuni 24 godine.

U drugom slučaju nije potreban dvogodišnji “pripravnički staž” na slabijim motorima, odnosno prethodno polaganje “A2” kategorije.

Nadležni u policiji očekuju da će pooštravanje uslova za dobijanje “A” kategorije pomoći u smanjenju broja nastradalih motorista.

Srpski motociklisti godišnje učestvuju u oko 1.500 saobraćajnih nesreća, što je tri odsto svih udesa koji se dogode na drumovima. Iako ova brojka na prvi pogled ne deluje zabrinjavajuće, statistika pokazuje da ogromna većina motociklista u nezgodama pogine ili zadobije teške povrede.

U policiji kažu da su posebno ugroženi oni koji drumovima krstare na “besnim” dvotočkašima čija zapremina motora prelazi i hiljadu kubika. Takvi motori mogu bez problema da postignu brzine veće od 200 kilometara na čas. U tim situacijama saobraćajni udes za motociklistu znači samo jedno - smrt.

U Srbiji je sve više mlađih od 20 godina koji sedaju za upravljače jakih motora. Iako sa položenom “A” kategorijom, oni uglavnom nemaju iskustvo za vožnju jakih dvotočkaša.

"U želji za dokazivanjem pred društvom voze motore koji imaju snagu veću i od nekih automobila. Neretko se trkaju, a nemaju predstavu da upravljanje tako snažnim motorom nije isto kao mopedom. Mala greška - i dogodi se tragedija", kažu za "Večernje novosti" u Upravi saobraćajne policije.

Od početka godine do poslednjeg dana oktobra u Srbiji je zabeleženo 1.373 saobraćajne nesreće u kojima su učestvovali motociklisti. Čak 80 odsto otpada na udese sa motorima jačim od 250 kubika

Primena novog zakona o bezbednosti saobraćaja smanjila je broj saobraćajnih nesreća. I onih u kojima su učestvovali motociklisti.

Tako se od 1. januara do 30. oktobra u Srbiji dogodilo 38.917 udesa, a u 1.373 su učestvovali “bajkeri”. U istom periodu u 2009. godini bilo je 54.809 saobraćajnih nesreća, od kojih na motocikliste otpada 1.629.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik